Ontdek wat jij nog kan doen om meer betrokken en gelukkige medewerkers te krijgen !

  • Vind je het belangrijk dat
    medewerkers zich goed voelen op het werk?

  • Ben je ervan overtuigd dat gelukkige medewerkers beter presteren en langer blijven?

  • Wil je hier graag op een goede manier werk van maken, een manier die medewerkers ook appreciëren?

 Wat als je helder in kaart gebracht krijgt hoe het met het werkgeluk bij jullie gesteld is?
Wat als je via dit helder overzicht een duidelijke aanzet tot een concreet actieplan krijgt?
Wat als dit tot stand gekomen is samen met jullie medewerkers waardoor de uitvoering een stuk vlotter kan verlopen? 

 

Wel, dan is de welzijnsscan iets voor jou!

De welzijnsscan biedt jou:

  • Inzicht hoe jullie medewerkers het werken bij jullie ervaren

  • Inzicht in de factoren die er bij jullie toe doen, zowel op individueel, op team- als op organisatieniveau 
  • Een analyse die gebaseerd is op de input van jullie medewerkers met meer draagvlak tot gevolg bij implementatie van het plan
  • Een helder advies, mèt quick wins, over de te volgen richting om voor jouw organisatie een krachtig welzijnsbeleid neer te zetten!

Hoe we daarvoor zorgen?

  • Via grondig gesprek krijgen we inzicht in wat er speelt, wat er goed zit en waar verbetering mogelijk is

  • De scan is gebaseerd op de pijlers die het psychosociaal welbevinden van mensen bepalen: arbeidsorganisatie, arbeidsverhoudingen, arbeidsvoorwaarden, arbeidsinhoud en arbeidsomstandigheden

  • We bevragen kwantitatief via scores maar vooral kwalitatief via het verhaal van de medewerker, een heel persoonlijke aanpak dus

"Clients do not come first – people come first. If you take care of your people, they will take care of your clients. "

Na deze scan krijg je:

  • Een concrete aanzet tot acties die het welbevinden van je medewerkers kunnen verhogen of versterken. 
  • Je weet waar prioriteiten liggen en krijgt een aantal concrete quick wins mee.
 

Doordat medewerkers zelf input geven, sluiten jouw acties ook aan bij hun verwachtingen en hoef je niet zelf te gaan verzinnen wat je kan doen – met de kans dat je mis schiet… 

Waarom kies je voor mij?

Vanuit mijn ervaring als HR-manager weet ik hoe frustrerend het kan zijn om medewerkers ongelukkig zien rond te lopen, te zoeken naar manieren om dit om te buigen, je absoluut in te zetten hiervoor en hen dan toch te zien vertrekken. Of hoe uitdagend het kan zijn om medewerkers gelukkig te houden.

Bovendien heb ik zelf ook met mijn werkgeluk geworsteld. Door te onderzoeken wat voor mij belangrijk was en hier gericht werk van te maken, gaf ik de omgeving vorm die voor mij werkt. 

Omdat ik gezien heb welk een effect het al dan niet inzetten op welzijnsfactoren kan hebben, is dat iets waarop ik veel harder ben gaan inzetten. Zowel voor de individuele medewerker, als voor teams en de gehele organisatie. Ik ben er absoluut van overtuigd dat gelukkige medewerkers goede medewerkers zijn en het kloppend hart van je organisatie!

Daarom werkte ik deze scan uit waarin een breed gamma aan factoren echt uitgediept worden zodat je een onderbouwde analyse hebt, weet waar prioriteiten moeten liggen en hoe je deze dan best aanpakt. Op die manier heb je een rapport in handen dat je initiatieven kracht bij zet en richting geeft. De quick wins krijg je er meteen bij.

 

Dus geen 10 algemene snelle vragen met een even algemeen antwoord als resultaat. Neen, een diepe bevraging van factoren die er werkelijk toe doen met een advies op maat als resultaat.

Ik vraag van jou en je medewerkers daarom eerst en vooral goesting om erin te vliegen, met daarbij de nodige openheid die nodig is om zoveel mogelijk informatie uit deze scan te halen.

Zit je nog met vragen zoals:

Investeren in personeelsbeleid kan al snel renderen. Je acties zullen gebaseerd zijn op concrete input en daardoor vaak gerichter en effectiever zijn.

Bovendien kan je voor dit traject een korting krijgen van 60% via de werkbaarheidscheque!

Door met mij in zee te gaan, koop je mijn tijd in. Ik neem je een heel stuk van het werk uit handen waardoor zaken sneller vooruit kunnen gaan. Natuurlijk heb ik je regelmatig nodig, maar je hoeft niet alles zelf meer te doen en kan je kostbare tijd aan andere zaken besteden.
Medewerkers hebben veel talenten, dat klopt. Maar ze hebben ook hun dagelijkse job die veel van hun tijd inneemt waardoor zaken vertraging oplopen. Daarnaast is een externe kijk vaak net verfrissend en doe je op die manier andere inzichten op. Bovendien is het verstandig om soms gevoelige zaken net door een objectieve, externe partij te laten opnemen.

Overtuigd?

Ben je klaar om die topwerkgever te worden?

Meld je dan aan voor een intakegesprek waarin we verder kennis maken en bekijken hoe we jouw welzijnsbeleid kunnen optimaliseren!

Schrijf je in voor de nieuwsbrief en ontvang de praktische minigids